Sonja Furu Friby – Om skuespillerinden

Skuespillerinden Sonja Furu Friby kan bl.a. opleves i Tv-serien “Rita”. Her har du mulighed for at læse lidt mere om skuespillerinden. 
Sonja Furu Friby er født d. 20. februar 1993 i København. Hun gik til casting på filmen “Bølle Bob og smukke Sally” på grundlag af en avisannonce og fik rollen som Lisemette. Senere fik Sonja Furu Friby tilbudt rollen som Yrsa i “Krummerne – så er det jul igen”.
I 2013 kunne man opleve Sonja Furu Friby som Emma fra 9.A i TV 2-serien “Rita”. I et afsnit bliver Emma gravid og vil gerne beholde barnet.
I 2007 skrev den dengang 14-årige Sonja Furu Friby en kronik i Politiken: “Når jeg ligger og tænker” der handler om hendes tanker og starter således: “Jeg tænker tit over, hvorfor jeg er, som jeg er – hvorfor skyerne er hvide, græsset grønt og himlen blå. Hvorfor solen står op, når jeg vågner, og månen skinner, når jeg skal sove.”
Sonja Furu Friby har arbejdet hos Illum siden august 2012 og blev student fra Christianshavns Gymnasium.
Mange spekulerer på om Sonja Furu Friby har en kæreste, til det kan vi fortælle at hun ifølge sin Facebook-profil er single.

Sidevisninger i alt