Pernille Skipper – Om politikeren fra Enhedslisten

Pernille Skipper er en dansk politiker og folketingsmedlem for Enhedslisten. Her har du mulighed for at læse et portræt af politikeren.
Pernille Skipper er født d. 10.juli 1984 i Aalborg, men bor nu på Vesterbro i København. Hendes far er forhenværende produktionschef Jørnn Skipper og hendes mor er konsulent Henriette Von Platen. Om moderen udtalte Pernille Skipper til “Alt for damerne” i 2013:“- Jeg har lært utroligt meget af min mor. Hun er mit store idol og en rigtigt god veninde. Hun har givet mig en grundlæggende tro på, at man kan lave ting om i verden. Og man skal kæmpe for det, man tror på”
Pernille Skipper blev student fra Aalborghus Gymnasium i 2003 og cand. jur. fra Københavns Universitet i 2011. Om hendes studietid udtaler hun til DR: “- Det var bestemt et drømmestudie. Jeg havde det, som mange unge har det, når de starter: Man ved ikke, om man har valgt rigtig. Så jeg var heldig, at jeg rent faktisk havde valgt rigtigt. Man står med utrolig mange valg som ung. Jeg havde også et år mellem gymnasiet og universitetet, hvor jeg tænkte mig om. Jeg synes, det er helt i orden, at man bruger et år på at tænke sig. Om.”
Hun har bl.a. arbejdet som studentmedhjælper i Center for Rets- og Politiforskning (2005-2006) og fra 2009 til 2011 som studentmedhjælper hos retten i Hillerød.
Nomineret til årets hug – men ikke nøgen
Der er utrolig mange der finder Pernille Skipper attraktiv, og der er da også flere der søger efter Pernille Skipper nøgen. Vi har ikke kunne finde nogle nøgenbilleder af Pernille Skipper, tilgengæld har Skipper været nomineret til “Årets hug 2012″ i Ekstra Bladet sammen med en masse andre søde piger.
Kæreste og børn
Vi ved ikke om Pernille Skipper har en kæreste, men lige forøjeblikket bor hun med en veninde på Vesterbro i København. Pernille Skipper har ingen børn.
Aktiv i politik
Pernille Skipper har været aktiv i politik siden teenageårene, hvor hun en kort overgang var aktivt medlem af Venstres ungdom. Siden 2001 har hun været medlem af Enhedslisten. Ved folketingsvalget i 2011 blev hun valgt til Folketinget for Enhedslisten i Fyns Storkreds med 5.777 stemmer – heraf 3.243 personlige. Pernille Skipper skriver på sin hjemmeside at: “Politikere skal tage toget, så de ved, hvor dyrt det er, de skal se fjernsyn, så de ved, hvor dårligt det er, og de skal leve for en gennemsnitsløn, så de ved, hvor langt den rækker.”
Udover hendes travle politikerliv kan Pernille Skipper i følge hendes hjemmeside også lide at besøge sin mor i Jylland, se amerikanske komedieserier og spise en hotdog på Enghave Plads med hendes venner.

Sidevisninger i alt