Mette Blomsterberg – om konditoren fra “Vild med dans”

Blogonline bringer her et portræt af Mette Blomsterberg, der bl.a. er kendt fra DR1s “Den store kagedyst” og snart aktuel i TV2s “Vild med dans”.
Mette Blomsterberg er født i 1970 i København. Blomsterberg blev udlært konditor i Kransekagehuset i København i 1990. Derefter har hun bl.a. været chefkonditor på skydebanen “Sølyst”. Fra 2011 har hun haft egen butik i København (Grønnegade) til Billed-Bladet sagde Blomsterberg om butikslivet: “- Jeg kan slet ikke beskrive, hvor dejligt det er. Jeg er et kreativt menneske, som ikke kan være i spændetrøje, og sådan følte jeg det til sidst. Glyptoteket er et smukt og stolt museum, hvor jeg har haft nogle fantastiske år, men vi ville ikke samme sted hen. Og tænk, nu kan jeg gå ind i min butik tidligt om morgenen, hvis jeg ikke kan sove.”
I 1992 vandt Mette Blomsterberg en bronzemedalje ved konditor-VM i Lissabon i 1992.
Mad er en stor del af livet
Mette Blomsterberg er blandt andet kendt for hendes populære lagkager, pandekager og kransekager. Og det fylder da også en stor del i hendes liv: “- Det er en stor del af vores liv. Vi er en familie, der godt kan li’ at bruge tid på at lave mad. Vi sætter tid af hver dag, for vi skal jo have mad alligevel. Det er ikke, fordi vi står og laver blide valnøddedrømme derhjemme hver søndag, men vi hygger os med at koge marmelade, bage pandekager og lave ordentlig mad” fortalte Blomsterberg til Billed-bladet tilbage i 2011.
Tv-programmer
Mette Blomsterberg har bl.a. været vært på DR-programmer som “Det søde liv”, “Det søde sommerliv”, “Kongerigets Kager”, “Price og Blomsterberg” og “Den store bagedyst”, hvor hun deler ud af hendes store erfaring som konditor.
Kæreste og børn
Mette Blomsterberg er gift med Henrik og sammen har de to børn – Laura på 14 år og Maja på 10 år. Hun har været i en ægteskabelig krise med ægtemanden Henrik og de var tæt på skilsmisse. Til Se og Hør sagde Mette Blomsterberg følgende: “- Hvis vi ikke havde kæmpet på den måde, var vi højst sandsynligt blevet skilt (…). Jeg skal ikke lægge skjul på, at det var 2 år i helvede.”

Sidevisninger i alt