Benjamin Engell – Mere om Malte fra Pagten

Her har du mulighed for at læse mere om Benjamin Engell, der blev landskendt i rollen som drengen Malte i DR 1s julekalender “Pagten” fra 2009.

Benjamin Engell er født d. 23. december 1994. Benjamin bor i Tårnby med sine forældre. Han har to søskende: En storebror og en storesøster.
Benjamin Engell har i følge hans Facebook profil ingen kæreste.
Benjamins egen favorit-julekalender er også en mytologisk en af slagsen, nemlig ‘Jul i Valhal’, som blev vist på TV2 i 2005. Ellers er det mest naturprogrammer og ‘Station 2′, der trækker ham til skærmen.
Og faktisk blev Benjamin Engell tv-stjerne ved et tilfælde – Til Amager Bladet i 2009 fortalte han:
Jeg havde nemlig været dernede med en af mine venner for at høre, om man kunne komme ind og se, hvordan det så ud, men det kunne man ikke lige. Så jeg meldte mig faktisk bare til castingen for at komme ind og se det.
Så skulle man fortælle, hvor man gik i skole og hvad man lavede i sin fritid. Næste gang fortalte de en historie, som man så skulle spille videre på – noget med, at jeg skulle forklare min mor i telefonen, at jeg kunne se en nisse eller sådan noget. Og de næste fire-fem gange fik man et stykke, man skulle øve sig på hjemmefra.”

Benjamin Engell er meget aktiv på Facebook, hvor han uploader billeder af sig selv og sine venner, og skriver forskellige status-opdateringer om episoder fra hans liv, bl.a om første gang han måtte ringe til alarmcentralen: “Sidder på arbejdet og holder øje med dem der kører go-kart, da en dreng på 13-14 år smadrer ind i væggen, triller langsomt over til mig derefter og viser mig hans arm. Han spørger så: “Hvad er det?” og jeg kan se at hans ellers så fine arm så lidt (meget) underlig ud under håndleddet (det lignede en svane). = FØRSTE OPKALD TIL ALARMCENTRALEN EVER!!
Udover “Pagten” har Benjamin Engell også medvirket i kortfilmen “Nemesis” fra 2010.
Malte fra Pagten: Malte har en livlig fantasi, og derfor er han et let mobbeoffer i skolen, hvor han bliver holdt udenfor. Han lever mere og mere i sin egen verden, for at holde det hele ud. En dag finder Malte ud af, at han skal kæmpe for, at nisserne kan overleve i eventyrverdenen – og det er en vigtig mission der kommer til at ændre hans liv. For altid.

Sidevisninger i alt